torsdag 14 maj 2009

Leons dop 090509

Här kommer lite gott och blandat från Leons dop. Han döptes till Thore Johan Leon Homman, Thore efter mamma Jessicas morfar, Johan efter pappa Jesper och hans morfar. Leon fick vi hjälp av våran vän Galia som tyckte till med namn och vi fastnade för Leon. Vårat lilla Lejon..





Fadder Walle o jag umgås lite i soffan hemma innan dopet
Far och son har taktik snack innan, -Jesper säger till Leon att, jag lovar det är sista gången du behöver ha en klänning på dig, det är för en god saks skull jag lovar min son. -Leon säger ja ja pappa jag vet ju att mamma och mina morbröder haft den så det är okej, för den här gången...

Arvegodsklänningen skulle på till varje pris, det gick till slut tack vare mormor Monica


Taktik snack med två av faddrarna den tredje gick och övade att hälla vatten... (Walle Leon älskar dig)



Fr v, Lasse, Walle, Mamma Jessica, Pappa Jesper (med Leon), Lisa, och sist men inte minst den underbara prästen Karin




Stolt pappa, om inte det syns






Lasse den ena faddern, han läste som om han vore en riktig präst, för han hade övat .... Och prästen Karin gav honom ett jobb erbjudande minsann efter detta framförande.







Kolla Leons händer dom går som små paddlar emot vattnet. Prästen Karin tyckte att Leon var lite tung!








Ett försök till familje foto, med tanke på blåsten blev det väl bra ? !









Mormor o Farmor är mycket stolta över sitt barnbarn











Mathias e en stolt morbror












Leon känner sig nöjd med dagen

Tack alla som gjorde en av de största dagarna i Leons liv helt fantastisk.










































1 kommentar:

Mahatma sa...

Men han är ju för gullig eran kille tom i klänning..och Lasse oxå så klart. Kram Elin