lördag 16 maj 2009

Fredag


Igår träffade jag och Leon Jessica och Jack. Skulle ha en lunch ute i det gröna fina vädret. Jessica köpte en sallad och jag sushi på hemköp, jag tittade aldrig på datumet dumt nog! För när vi väl kom till parken visade det sig att min sushi var från söndagen?! Hm bittert det var bara att gå till hornsgatan och köpa en färsk sushi. Gick tillbaka senare och skällde lite som bara jag kan. Nåväl efter vi gungat lite med barnen så gick vi längs vattnet vid årsta viken. Då upptäcker jag att ena hjulet på vagnen fått punka, skit oxå. Och Leon är hungrig och behöver bytas på, så vi kämpade oss fram till eriksdalsbadet där killen blev nöjd. Sen tog vi bussen hem och som sagt förbi hemköp. Helt tok svettig när jag väl kom hem. Nu till lördagen då Jesper skulle laga de två hål som blivit på hjulen. Morfar kom till undsättning med lagnings grejer för det hade inte vi, sen bar det av ner till kungsträdgården. På vägen hör vi en smäll, Japp det var vårt hjul som small. Snacka om otur men med lite finess tog vi oss fram ringde lite affärer men ingen verkar ha urban jungle däck. Fick till slut tag på en affär i nacka så jag tog bussen ut. Jesper fick lov att gå till jobbet så mormor kom och passade lilleman. Sen irrade morsan runt i tre kvart innan jag med hjälp av Monir kom fram till barnens hus, hej och hå 1000 kronor fattigare men väl två nya fina däck. Varför ska livet vara lätt, så ikväll ska jag ta mig ett glas vin och titta på den hemska shlagern. Puss hej

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det gör du så rätt i! (vinet) Som jag sagt till Elin många gånger. Tänk om vi kunde bo lite närmare varandra och kunna sitta och ta ett glas och titta på melodif tillsammans...Föresten hoppas att det blir fler lunchdater, är sjuks 4 v till. Jag ska till söder nästa v för att handla tyget Nella.

// Eva

Unknown sa...

Än en gång ett roligt kort på grabbarna grus...

Mahatma sa...

Å det där ser mysigt ut! Ser fram emot onsdag, att träffa mina GSB favoriter och småfolket. Kram Elin

Jack sa...

Hej Leon
Tack för en mysig lekdag.
Hoppas vi ses snart igen
Kram Jack