söndag 12 april 2009

Påskafton







Vaknade kl halv sju, börjar bli riktigt duktig på att sova nu, mamma fick ge mig nappen några gånger under natten annars sov jag som en stock. Låg över hela sängen så mamma fick knappt plats, haha. Spenderade två timmar med att leka med farmor så mamma fick sova en stund till, hon verkade behöva det.. Sen sov vi en timme till tillsammans, shit vad hon var trött idag då!! När vi väl kom upp åt mamma och farmor en härlig lunch bestående av lax, sill, lammstek som mamma tilllaget i förväg!?, ja hon kan bara hon vill minsann.. ägghalvor med räkor mm mm. Jag fick en röra på kyckling som även den mamma tilllagat,ojoj det var gott och avslutade måltiden med mango och päron, den köpt dock.. Var jätte varmt så det bar iväg på lång promenad, Farbror Jens och Josefin hade varit förbi under dagen och levererat ett påskägg och hjälpt farmor med hennes steg räknare. Mamma och farmor har lite vikt problem så de vill se hur långt de gick, och vad de gick sen..... Målet var Faster Pernilla, Daniel och kusin Julius. Faster hade varit förbi kvällen innan och sagt att promenaden skulle ta ca 40 min!!!? Öh den tog 1 1/2 timme, farmor hade problem med lokal sinnet men det gick ju bra ändå vi kom fram som vi skulle.. Kusin Julius har fått nya grannar och skulle på bio med dem och Pernilla var i full färd och sprayade säng gavlar så jag fick lite mat och passade på att kissa ner deras nya matta när mamma bytte blöja! Ops.. Låg och myste på gräsmattan innan det var dags att ge sig av hemåt, mamma skulle hem och tvätta bilen. Steg räknaren kom upp på 13000 steg och 8 km, mycket duktigt av dem. Hann även smaka lite vaniljglass med mamma oxå så nu är jag en stor kille.. Mamma tvättade bilen och vi tittade på, sedan tittade vi på robinson men jag var trött och somnade vid halv nio. Gäsp vilken lång dag men härlig!!!! Äntligen vår och slipper den varma åk påsen..

Inga kommentarer: