fredag 13 september 2013

12/9 Tapas & Food

Att vara så nära att mista en arbetskamrat har jag och hoppas att jag aldrig igen får uppleva.

Fullt upp ifrån öppning idag på jobbet, och jag kommer in och skall hämta mat, då ser jag  vår  kock Kenneth falla som en fura (han e huvudet längre än mig) rakt ner i golvet.. och ligger sedan livlös, jag springer ut och hämtar min telefon och ringer 112, hinner förmedla ngt i stil med skicka in Johan i köket så han kan informera gästerna till Ida, Johan kommer in och jag säger till honom ropa ut i restaurangen om det är ngn som kan hjärt lugn räddning, samtidigt pratar jag med 112 och Kenneth börjar nu bli blå i ansiktet, där ngn stans börjar jag ge honom hjärtlung räddning med ena handen o pratar med 112 och får instruktioner, då kommer det två gäster från restaurangen och tar över det.. ambulansen kommer efter ett tag och undersöker Kenneth, han får åka bår ut, han vet inte vilken dag det är.. hoppas han klarar sig utan bestående men..

Tänk om jag inte kommit in i köket när jag gjorde
Tänk om jag skulle löst en annan kock då jag visste att Kenneth har haft problem med hjärtat nyligen
Tänk om jag inte hade larmat först
Tänk om Kenneth hade trillat på en vass kant
Tänk om Kenneth hade dragit med sig fritösen över sig
Tänk om.. 


Mycket tankar..

Hoppas allt går väl och att han får en ordentlig utredning denna gången då han som sagt haft hjärt problem bara för några veckor sedan.. 

Inga kommentarer: