torsdag 25 juni 2009

Envis!!!

Efter semestern i Leksand börjar lilla Leon få en mer personlighet. Han kan vara världens godaste men oxå få attityd och bli arg på riktigt... Drar och sliter i mitt hår och knuffar bort en så fort han inte får aom han vill, hm undrar vem han liknar där:)
Nu hasar han sig fram så går icke att lämna honom ensam det går fort i hockey.. Appropå personligheten har jag en liten historia från just Leksand, min kära mamma har absolut inget emot att gå upp tidigt på morgonen. Till saken hör att bästaste Leon har trasserat alla sov rutiner vi en gång hade numera är vi vakna vid 4-5 tiden på morgonen och har man tur somnar han om en timme eller så... Mamma och pappa är trötta igen:) Hursomhelst just på söndagen inga konstigheter vaknar kl 4 och jag hör honom då han sover i mormor och morfars rum, tystare där, så jag går upp. Möter min mamma i dörren, ser ut som om hon går i sömnen och hon säger, - Jag måste gå på toa, Leon har bajsat! Jaha tänker jag och går ner med min son i förhoppning om att hon hjälper mig med välling men icke, hon går upp efter sitt toalett besök och jag står med bajs upp till hakan:) (nej då inte så farligt) Hör ljud uppifrån och ner kommer morfar, tänker att han kanske hjälper mig med välling, men icke han går han upp efter sitt toa besök... När jag väl kommer upp till vårt rum har de dragit ur sängen ur deras rum! Så det var bara att vara vaken tills jag väcker min man och ber han vara vaken en stund så jag får SOVA!!! Väl då alla är uppe och Leon ska få sin gröt var han väldigt bestämd då han puttar bort sin mormor och ryter till, ja hon ville minsann inte ta hand om mig i morse och det ska hon även förstå.. Vi hade väldigt roligt åt detta då han inte ville sitta bredvid sin mormor.. Bestämd ung man minsann.
Den fina masdräkten är tyvärr inte vår men hoppas få ha den tills nästa år då den kommer passa bättre förhoppningsvis. Vi har haft en underbar midsommar med massa grillat och rosé och umgänge med familjen, Tack för det! Hej hej

Inga kommentarer: