fredag 20 februari 2009

Sova?!

Jag älskar min lilla son över allt annat, men han vaknar varje natt tre till fyra gånger och skriker och gråter så snart kommer nog grannarna ner och klagar.... Måste vara tänderna som är på väg upp, eller drömmer han?! Sedan på morgonen vaknar man till hans underbara röst som går upp i falsett så hans mamma vet att han vaknat... När han sen då vi ammar tittar upp och ger av sitt alldeles underbara leende och lilla skratt smälter man och glömmer att man knappt sovit en blund. ( flåt Leon jag sover några timmar,vill bara få lite sympatier)
Ja Leon har faktiskt hunnit bli fem månader och tänder på väg, har kläder för en nio mån-ett års bebis, han drar stl 74-80 och har väl gjort det i en månad nu. Väger 9,9 och är 69,5 lång, vart ska detta sluta börjar man undra? Någon som kan berätta hur era bebisar låg till i 5e månaden?!
Jag och Leon ska ha fredags mys ikväll medans pappa Jesper får gå till jobbet, han var ledig igår. Då var vi och besökte Lasse på hans jobb, jag ska ju jobba lite i 4 veckor framåt som den servitris man är.. Ska bli kul att komma ut lite, det är en restaurang skola som ligger på Kungsholmen.
Nu vaknade vår lilla solstråle, dags för mat...

4 kommentarer:

Anonym sa...

SMILER :)
God helg til deg og din familie!
Klem Jeanette

Mahatma sa...

Hej yster!! Träffade min kompis Jill som oxå är kallis på gondolen och mammaledig. hennes kille är född 1 okt och närmar sig tio kg han med så de kanske kan brottas någon dag om du vill ha fika sällskap på söder.. kram love u.. jobbigt med tänder..

Oss.... sa...

Hej Jessica och familjen!!
Jag kan berätta följande:
Klara min första vägde 8100 och var 66 när hon var 5 månader!
Min Två Alma vägde vid 4 1/2månader 9530 och var 64 lång och vid 6 månader vägde hon 10250 och var 67,5! Alma va en riktig Knubbis men har rättat ut sig nu medans Klara är en lite tunnis.....

Det är så olika!!

Kram kram Anki

Anonym sa...

Jamen, det här tyckte jag var jättenice att läsa. Det är bra skrivet. :) /Mathias