onsdag 7 januari 2009

Härliga Leon


Ja att ha barn är härligt men ibland blir det lite för mycket. Som idag tex, kommer hem efter en låååång promenad med min son. Jesper är hemma så jag skyndar mig att göra i ordning maten, eftersom Leon fortfarande sover. Naturligtvis vaknar skrutten och behöver mat, jesper vaktar maten medan jag ammar, gör paella så riset måste kollas. Jesper byter blöja innan han går till jobbet, men Leon hinner bajsa strax efter men jag tänkte att det fixar jag sen eftersom han ska matas lite mer. Och det verkade inte komma så mycket, sagt och gjort jag börjar amma igen. Efteråt känns tröjan blöt på ryggen och Jajamän bajset är långt uppe på ryggen! Jaja han skulle ju ändå badas ikväll så fram med baljan men innan ska ju kläderna av, lägger honom på mage på sköt bordet och vad händer jo han Spyr naturligtvis över hela bordet. Men men nu är han ren och luktar underbart igen, han leker med hans nya leksaker han fått av kusinerna. Jag ska äta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

detta är nog inte till någon tröst,men små barn små bekymmer, stora barn större bekymmer!!! Så njut du av bajset & spyorna så länge du kan vännen min! Eva

Oss.... sa...

Ja du Jessica det är det som är det härliga med små barn!! Själv minns jag att jag blev utan mat en hel sommar för min minsta skulle oftast äta då vi andra skulle äta och var vi då bortbjudna kunde det faktiskt hända att jag blev utan.....
Sånt man kan skratta åt nu!!
Ha det bra och njut av din Goding!!
Kram kram Anki